Το νόημα της επίγειας ζωής
Η διήγηση της παραβολής του πλουσίου και του φτωχού Λαζάρου διαιρείται σε τρία μέρη:
α) Ο πλούσιος και ο φτωχός σε αυτή την ζωή.
β) Ο θάνατος των δύο πρωταγωνιστών, και
γ)Η αντιστροφή της καταστάσεως τους στην μετά θάνατον ζωή.
Θα αναφερθούμε στο τρίτο μέρος,της παραβολής....Το αίτημα του πλουσίου
Το τρίτο μέρος της παραβολής αφορά στο αίτημα του πλουσίου να ληφθεί μέριμνα για τα αδέλφια του στην γη,που ζουν με τις τότε αντιλήψεις και τον ίδιο τρόπο,έτσι ώστε να αλλάξουν και να μην πάνε και εκείνοι στον τόπο της βασάνου. Αφού όμως αυτοί δεν δέχθηκαν τον λόγο του Χριστού και δεν πίστεψαν στην Ανάσταση του,πως είναι δυνατόν να μετανοήσουν?
Ο λόγος του Χριστού έχει πάντοτε την επικαιρότητα του.
Πράγματι,στην εποχή μας η αναγνώριση πολλών ανθρώπων γίνεται όχι από το όνομα,αλλά από την οικονομική τους κατάσταση και την υψηλή κοινωνική,πολιτική και επαγγεματική τους θέση. Όμως ο Χριστός μας καλεί να μετανοήσουμε,να εγκαταλείψουμε αυτή την νοοτροπία,να αλλάξουμε δηλαδή τρόπο σκέψεως και συμπεριφοράς και να μην χαιρόμαστε απλά γιατί έχουμε κατορθώσει κάτι στην ζωή μας αυτή,αλλά γιατί το ονόματα μας έχουν γραφεί στην αιωνιότητα!
Πολύ σοφά παρατηρεί ο Ιερός Χρυσόστομος ότι "η παραβολή αυτή μας παρέχει φάρμακα σωτηρίας,διότι σωφρονίζει εκείνους που πλουτίζουν,τους δε φτωχούς παρηγορεί". Και συνεχίζοντας προτρέπει: "Αυτή την παραβολή να την γράψετε και οι πλούσιοι και οι φτωχοί. Οι πλούσιοι στον τοίχο της οικίας σας και οι φτωχοί στον τοίχο της διάνοιάς σας".
Κυριακή,3 Νοεμβρίου 2024
Ακεψιμά,Αιθαλά,Ιωσήφ μαρτ.(δ΄αι.)
Ανακομοιδή Λειψάνων Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου,
Γεωργίου νέου Ιερ. του Νεαπολίτου(+1797)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου