Η αγάπη του Θεού
Ο Χριστός φανέρωσε στον ευατό Του αυτή την αγάπη του Θεού - Πατέρα μέχρι σημείο που υπέμεινε σταυρό και θάνατο για την σωτηρία του κόσμου. Έτσι έχουμε και την συμβολική ερμηνεία της παραβολής: ο Καλός Σαμαρείτης είναι ο Χριστός. Αυτός που έπεσε στην ενέδρα των ληστών είναι ο άνθρωπος που κατασπαράσσεται από την αμαρτία που τον αφήνει "ημιθανή".
Το πανδοχείο είναι η Εκκλησία,που είναι η κιβωτός της σωτηρίας μας και της θεραπείας μας.
Το λάδι και το κρασί είναι τα μυστήρια της Εκκλησίας μας.
Τα δύο δηνάρια,με τα οποία ο Καλός Σαμαρείτης πλήρωσε το πανδοχείο,είναι η Παλαιά και η Καινή Δαιθήκη.
Ο Καλός Σαμαρείτης, ο Ιησούς Χριστός, θα έλθει και πάλι κατά την Δευτέρα και ένδοξη Αυτού Παρουσία,για να κρίνει ζώντες και νεκρούς.
Σε μία εποχή ατομισμού,επικρατήσεως της απανθρωπιάς και της αδιαφορίας,η αγάπη εξακολουθεί να αποτελεί το μοναδικό κριτήριο για την γνησιότητα μας ως ορθοδόξων χριστιανών και την είσοδο μας στην Βασιλεία του Θεού. Η αγάπη, επομένως, είναι η ουσία της ζωής και το θεμέλιο της Εκκλησίας,η οποία κατά τον Άγιο Ιγνάτιο τον Θεοφόρο είναι ενότητα πίστεως και αγάπης.
Η πίστη και η ελπίδα διδάσκουν τον άνθρωπο να καταφρονεί τα υλικά αγαθά. Ενω η αγάπη ενώενι την ψυχή με τις αρετές του Θεού,αναζητώντας τον Αόρατο με την νοερά αίσθηση (Άγιος Διάδοχος Φωτικής).
Τον κόσμο θα τον σώσει η αγάπη του Θεού. Αυτή όμως η αγάπη θέλει έκφραση. Κι εμείς οι Χριστιανοί καλούμαστε να την εκφράζουμε καθημερινά,να την εκπέμπουμε,να την κάνουμε μήνυμα κι ελπίδα. Τοιύτο σημαίνει ότι η στροφή προς τον άλλο άνθρωπο δεν μπορεί να είναι μόνο λόγος,αλλά και έργο,δηλαδή μία κίνηση που αγκαλιάζει ολόκληρη την ύπαρξη του άνθρωπου,είναι κτανόηση μέσα στην καθημερινότητα,αποδοχή,συμφιλίωση,ευγένεια,καλοσύνη,αμοιβαιότητα,πραότητα,αγάπη.
ΚΥΡΙΑΚΗ Η΄ΛΟΥΚΑ
Κυριακή, 10 Νοεμβρίου 2
Ολυμπά,Ροδίωνος, Εράστου, Τερτίου αποστ. έκ των 70 (α΄αι.), Ορέστου μαρτ. του Τυανέως (+304).
ΑΡΣΕΝΙΟΥ ΟΣΙΟΥ ΤΟΥ ΚΑΠΠΑΔΟΚΟΥ (+1924)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου