Τετάρτη 24 Μαΐου 2023

Ανάληψη - Ανύψωση

 


Με θεία έξαρση και ενθουσιασμό ένας από τους υμνογράφους της λαμπρής δεσποτικής εορτής της Αναλήψεως του Κυρίου μας καλεί όλους τους πιστούς να σταθούμε νοερά δίπλα τους μαθητές στο όρος των Ελαιών και να θαυμάσουμε το μεγαλείο της μοναδικής αυτής ώρας του τελικού αποχαιρετισμού του Χριστού μας.
Ώρα φορτισμένη με ιερή συγκίνηση!
Ας προσέξουμε όμως,συνεχίζει ο υμνογράφος,να μη φθάσουμε εκεί απροετοίμαστοι."Τα της γης επί της γης καταλιπόντες". Κάθε γήινη επιθυμία και μέριμνα βιοτική να την αφήσουμε στη γη,και "τα της τέφρας τω χοΐ παραχωρούντες". Κάθε τι που μοιάζει με στάχτη,δηλαδή την αμαρτία,να τη θάψουμε στο χώμα,δηλαδή να νεκρωθούμε ως προς αυτήν.
Έτσι θα φθάσουμε στο όρος των Ελαιών ελεύθεροι από αδυναμίες και πάθη,ώστε καθαροί και απερίσπαστοι να "επάρωμεν εις το ύψος όμματα και νοήματα".να υψώσουμε,να προσηλώσουμε το βλέμμα και τις σκέψεις μας στο λαμπρό θέαμα.
Αλλά τι ακριβώς νοερά μπορούμε να δούμε?
Τον Κύριό μας Ιησού Χριστό να αναλαμβάνεται στους ουρανούς.Αργά - αργά να αποσπάται από τη γη και να ανέρχεται με μεγαλοπρέπεια στον ουρανό.Φωτεινή νεφέλη Τον περιβάλλει και πλήθος αγγέλων Τον συνοδεύει.Έχει τα χέρια του ανοικτά και ευλογεί συνεχώς τους μαθητές. Είναι τόσο φιλόδωρος ο Δεσπότης Χριστός! Δωρίζει την ευλογία του,την εύνοια και την αγάπη του στους μαθητές του.Μαζί δε με τους μαθητές την ώρα εκείνη ο Δεσπότης Χριστός ευλογεί και όλους εμάς.
Αλλά σε λίγο το λαμπρό και εξαίσιο θέαμα τελειώνει.Ωστόσο η παρήγορη φωνή του Χριστού μας εξακολουθεί να ηχεί στα βάθη των καρδιών μας: " Ου χωρίζομαι υμών.Εγώ ειμί μεθ' υμών". Μη λυπάστε,φίλοι μου,μαθητές μου αγαπημένοι.Δεν σας αποχωρίζομαι.Πνευματικά θα είμαι πάντα κοντά σας. Κανείς δεν πρόκειται να σας βλάψει.Σύντομα θα σας αποστείλω την επαγγελία του Πατέρα μου,το Πανάγιον Πνεύμα,το Οποίο θα σας παρηγορεί,θα σας φωτίζει τον νου και θα σας υπενθυμίζει όλες τις ουράνιες διδασκαλίες που προφορικά σας δίδαξα.Θα σας οδηγεί "εις πάσαν την αλήθειαν"χωρίς φόβο να πλανηθείτε.
"Ου χωρίζομαι υμών.Εγώ ειμί μεθ' υμών".Σήμερα εισέρχομαι ένδοξος και ως άνθρωπος στην ατελεύτητη αιώνια Βασιλεία μου,δηλαδή με το άφθαρτο και δοξασμένοι Σώμα μου.Αλλά μην το λησμονείται¨θα έρθω και πάλι κοντά σας κατά τη Δευτέρα μου Παρουσία,ως ένδοξος Κριτής της οικουμένης,για να σας παραλάβω και να σας δοξάσω με τη δική μου δόξα.Θα καθίσετε στον θρόνο μου!Αρκεί να αγωνίζεσθε και να ταπεινοφρονείτε. Αρκεί να ζητείτε και να "φρονείτε τα άνω,μη τα επί της γης".[Κολασ.γ΄2].
Όμως εμείς τι ποθούμε? Τι ζητούμε? Αν η γη με τα θέλγητρά της μας μαγνητίζει και ο κόσμος της φθοράς μας αιχμαλωτίζει,αυτό σημαίνει ότι είμαστε παγιδευμένοι στα δίχτυα του θανάτου.
Η ψυχή μας όμως είναι πλασμένη για την αιωνιότητα.Γι'αυτό μόνο όταν είναι υψωμένη προς τον ουρανό και στραμμένη προς τον Χριστό,βρίσκεται σε πορεία ασφάλειας και σωτηρίας.Το θαύμα δε αυτό επιτελείται μόνο μέσα στην Αγία μας Ορθόδοξη Εκκλησία.
Η Εορτή της Αναλήψεως του Κυρίου μας είναι μία συνεχής πρόκληση και πρόσκληση για αλλαγή και μετάνοια,για επαναπροσανατολισμό της πορείας μας.


΄Ώ, Κύριε!Σε ευγνωμονούμε,διότι με την πανσεβάσμια εορτή της Αναλήψεως σου μας φανέρωσες τον ένδοξο προορισμό μας.Σε παρακαλούμε θερμά, ενίσχυσέ μας,ώστε τα βλέμματά μας να είναι σταθερά προσηλωμένα σε Σένα και τα βήματα μας ακλόνητα να βαδίζουν στα δικά σου ίχνη,για να απολαύσουμε κάποτε τη δόξα σου στον πάντερπνο Παράδεισο και να Σε υμνούμε ακατάπαυστα μαζί με τους Αγίους σου Αγγέλους.Αμήν.

Το παραπάνω κείμενο είναι από το περιοδικό "Ο Σωτήρ"{Έτος 64ο - 15 Μαΐου - Τεύχος 2287}.

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ



 






2 σχόλια:

  1. Καλησπέρα,σημερα μετά απο αρκετο καιρο
    ειπα να κανω, ας πουμε μια βόλτα
    Δεν εχω να πω κατι σε αυτα που γραφεις..
    Νομιζω πως ο κοσμος θα ηταν πολυ καλυτερος
    αν πιστευαμε (στ' αληθεια ομως)
    Κρατω αυτο
    "Αν η γη με τα θέλγητρά της μας μαγνητίζει και ο κόσμος της φθοράς μας αιχμαλωτίζει, αυτό σημαίνει ότι είμαστε παγιδευμένοι στα δίχτυα του θανάτου"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας ευχαριστώ που περάσατε από το σπιτάκι μου! Καλή συνεχεία σε ότι κι αν κάνετε.Καλή Εβδομάδα!

      Διαγραφή